Sophia Bergman

Inte en trevlig historia

Publicerad 2013-04-19 11:25:00 i Backpacking 2013,

Hej hopp!
Min avslutning på Surf Camp hade kunnat vara så mycket bättre. Dagen efter att allt hade gått så bra så var jag med på första lektionen på morgonen som var vid kl 9 (inte 7 som jag trodde). Jag hade sedan jag vaknat mått illa men var med ändå. Det gick helt okej med surfandet och vi la oss för att bli varma i solen innan lunchen.

Jag började må så sjukt illa men tänkte att jag bara var hungrig. Låg på sidan invirad i min sarong och ville bara somna. Till lunch åt jag ordentligt för jag visste inte om jag mådde illa pga att jag var hungrig eller inte.

Efter lunchen kände jag att jag inte skulle klara av att vara med på lektionen vid kl 14 och nej det var väl tur för då låg man ju i rummet och kräktes som en idiot i 2 h tills Alex min rumskamrat kom. Då gick vi bort mot toaletterna men utanför där på gräset blev jag liggandes över min papperskorg och ja mer kom upp. (Väldigt trevlig historia). Jag började frysa massor men var väldigt varm och kallsvettades. En kille och en tjej från personalen hjälpte mig upp på en madrass och la massa filtar och handdukar på mig. Sen ringde de ambulansen och till akuten åkte jag och snälla Alex följde med.

I ambulansen fick jag någon spruta i benet som skulle få illamåendet att gå bort, hmm vet inte hur det gick riktigt men ville bara inte spy mer.

Jag var sjukt törstig och frös men nej två filtar och en värmefilt på fötterna var vad jag fick för annars skulle inte min feber gå ned (frös typ ihjäl) och vatten fick jag vara smutta i mig. Jag hade kunnat svepa en hel flaska vatten på några sekunder.

De tog i alla fall massa tester och jag fick piller lite då och då och så gav de mig två påsar med dropp. Febern gick ner något men jag fick med mig piller där ifrån när jag åkte. De frågade om jag ville vara kvar eller åka och ja jag hade nog gärna varit kvar där ett tag till men jag var så trött och jag kunde inte somna när det var kallt så att komma hem till sängen var skönt och att bara somna direkt.

Hela dagen igår mådde jag illa fram och tillbaka och då åkte jag buss i 11 h till Sydney. Det funkade helt okej och jag försökte sova lite och satte mig längst fram så jag kunde se vägen.

När jag kom fram hit till mitt hostel Wake Up så uppgraderade de mig till ett 6-bäddarsrum med bara tjejer istället för 10-bäddars mixat med tjejer och killar, när de såg och fick höra att jag inte mådde bra. Så sjukt snälla och jag blev så glad. Det var bara jag och en tjej här i rummet inatt och idag är vi bara 3 så det är skönt.

Idag eftersom det var min enda hela dag i Sydney så följde jag med när hostlet hade en guidad city walk och såg det man behöver se. Operahuset, check! När vi kom tillbaka köpte jag mig lite internet. Har pratat lite med mamma och pappa och nu ligger jag här och bara slappar. Ska ta en dusch, packa min väska och boka buss till flygplatsen imorgon. Kl 19.25 åker jag till Nya Zeeland imorgon så inatt planerar jag att sova mycket. Jag är trött och matt, vågar inte äta något men dricker lite vatten. Om några dagar är bog allt på topp igen.

Kram på er!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sophia Bergman

Hej! Sophia heter jag, är 23 år och kommer från Norrköping. Jag pluggar till ämneslärare på LiU och jobbar som gruppträningsinstruktör. Mitt största intresse är fotboll och jag spelar i Smedby AIS. Jag älskar att resa och se mig om i världen, lång som kort resa finns det alltid något fint att upptäcka! 2013 reste jag jorden runt och sommaren 2016 är det dags för tågluff i Europa! Jag spenderar mycket tid med vänner och familj, dricker massa kaffe och försöker att njuta av livet så mycket jag kan! Jag är en glad tjej som brinner för mycket och drömmer om att åstadkomma något stort, att göra något för andra! <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela