Sophia Bergman

Noosa

Publicerad 2013-04-07 12:17:00 i Backpacking 2013,

Hej allihopa!!
Fraser Island var så himla bra!! Det är en helt otrolig natur där med stora sandynor, skog, sjöar och så mycket fint!! En fantastisk ö som bygger på sand. Alla väggar vi åkte på var bara sand och det var riktigt roligt att åka runt i buss där. Vi drack vatten direkt från en sjö och en ström, häftigt. Vi bodde på ett helt okej ställe i Kingfisher Bay. Jag träffade på 6 glada göteborgare som jag hängde med och vi hade så mycket kul tillsammans!! Saknar dom fina människorna. Det är svårt att förklara och skriva om hur bra Fraser var men dit bör man verkligen åka. Vi åkte flygplan över hela ön också för ca 500 kr, sjukt värt!

I förrgår var jag tillbaka på Rainbow Brach och träffade två fina svenska tjejer. Vi såg på film och sedan hade vi en skön vinkväll.

Igår kom jag hit till Noosa, sjukt trött var jag så det fick bli 3 h sömn på dagen och så vaknar man upp och det ligger en svensk kille mittemot "hej hej" haha. Men han är skön och Lovisa och Max som också bor här i vårt rum är så goa. Vi festade här igår och det var n av de roligare utekvällarna jag haft på den här resan. Idag har vi chillat på rummet och sovit, kollat på solsidan, käkat mat och om 1,5 h ska vi gå på bio.

Imorgon kl 08.13 (konstig tid eller?) åker jag till Surfer's paradise och ska stanna där i 2 nätter sen blir det Byron Bay fram till den 14e då min surfcamp mot Sydney börjar!!!

Jag har haft jättebra väder hela tiden här men nu har det varit regn och mulet i 2 dagar så att festa, gå på bio och ta igen sömn har varit superduper nice.

Hoppas alla mår bra, jag mår fint! Puss och kram <3

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sophia Bergman

Hej! Sophia heter jag, är 23 år och kommer från Norrköping. Jag pluggar till ämneslärare på LiU och jobbar som gruppträningsinstruktör. Mitt största intresse är fotboll och jag spelar i Smedby AIS. Jag älskar att resa och se mig om i världen, lång som kort resa finns det alltid något fint att upptäcka! 2013 reste jag jorden runt och sommaren 2016 är det dags för tågluff i Europa! Jag spenderar mycket tid med vänner och familj, dricker massa kaffe och försöker att njuta av livet så mycket jag kan! Jag är en glad tjej som brinner för mycket och drömmer om att åstadkomma något stort, att göra något för andra! <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela