Sophia Bergman

Sverige Sverige älskade vän

Publicerad 2013-04-20 02:46:28 i Backpacking 2013,

God morgon.
När man är på andra sidan jorden så kommer vissa nyheter fram direkt och andra tar tid. Vissa är roliga och vissa tråkiga. Även om jag är långt bort så tänker jag väldigt mycket på mina fina vänner och min familj. Ni är så värdefulla för mig.

Hemma renoveras vardagsrummet nu i helgen och ja äntligen sker det känner jag, bra mamma och pappa. När jag kommer hem kommer ett av badrummen vara under renovering också, det var verkligen på tiden! Och så tar de väl det andra tätt inpå hoppas jag..

Storasyster min har gått och köpt ett bostadsrättsparhus i Åby tillsammans med hennes kille Fredrik. Wow! Vilken grej! Hon är verkligen vuxen och tar stora steg i livet. Hon är 2 år äldre än mig men jag kommer verkligen inte vara där hon är i livet om 2 år, känner mig så liten för sånt där.

Jag har ingen panik med att göra saker fort i livet. Jag har chansen att leva och göra precis som jag vill och nu reser jag och har det grymt. Till hösten hoppas jag på att komma in på en 1årig utbildning på en folkhögskola. Jag har mer planer vad jag vill göra i livet men det är ingen idé att måla upp för långt fram för planerna kommer nog ändå ändras.

I sommar när jag kommer hem ska jag njuta av underbara Sverige. Sverige är världens bästa land och det finns ingen annan stans i världen som jag vill bo för resten av mitt liv än där. Det finns så många fantastiska platser att se och vara på men bort bra men hemma bäst. Jag är så galet hemkär.

Bara någon vecka innan jag åkte började jag fundera på hur det egentligen skulle gå att resa iväg. När vi hade varit i Turkiet 2 v i september så var jag så glad över att komma hem till Sverige och vardagen igen och nu har jag varit iväg över 2 månader och det funkar fin fint.

Det finns inget speciellt att komma hem till just nu så i juni blir det perfekt att landa på Arlanda.

Idag åker jag till NZ och det ska bli skönt att lämna Australien. Efter de senaste dagarna på sjukhus och så känner jag mig fortfarande inte helt kry så blir det en nystart där med energi. När jag mår bättre kan jag se tillbaka på allt fantastiskt jag gjorde här i AU.

Sverige vi ses om 47 dagar, längtar just nu. Men det här med att längta hem har jag verkligen bara känt av när jag har varit sjuk, annars är detta livet så snart blir jag nog mer positiv till min resa igen haha. Vill verkligen inte åka hem än.

Nu ska jag tillbringa några timmar i lobbyn innan jag åker till flygplatsen. Det spöregnar ute, måste köpa en jacka ju.....

Kjam banan!

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2013-04-20 10:14:42

Hej Sofia! Så himla coolt att du åkte iväg på ditt livs resa!! Måste vara super häftigt att få alla dessa nya kontakter och träffa nya spännande människor. Såg att du varit sjuk , inget allvarligt hoppas jag. Önskar dig en fortsatt trevlig resa och var rädd om dig! Kram din frisör marie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sophia Bergman

Hej! Sophia heter jag, är 23 år och kommer från Norrköping. Jag pluggar till ämneslärare på LiU och jobbar som gruppträningsinstruktör. Mitt största intresse är fotboll och jag spelar i Smedby AIS. Jag älskar att resa och se mig om i världen, lång som kort resa finns det alltid något fint att upptäcka! 2013 reste jag jorden runt och sommaren 2016 är det dags för tågluff i Europa! Jag spenderar mycket tid med vänner och familj, dricker massa kaffe och försöker att njuta av livet så mycket jag kan! Jag är en glad tjej som brinner för mycket och drömmer om att åstadkomma något stort, att göra något för andra! <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela