Sophia Bergman

Dagarna i Khao Lak

Publicerad 2013-02-15 16:00:00 i Backpacking 2013,

God morgon där hemma!
igår upptäckte jag det, blogg.se såg inte ut som vanligt på min iPad och jag tänkte kan det funka att ladda upp bilder?.. Ja det gick, tog världens tid men nu har jag valt några i alla fall.
 
Så här ser mitt Hostel ut! Det är kostar bara 80 kr natten att bo här så när jag och Emelie delade på rummet blev det bara 40 kr, helt sjukt. Väldigt prisvärt! Jag rekommenderar verkligen detta, den iskalla duschen är riktigt skön när man är varm.
Min frukost första dagen. Vatten och frukt från supermarket, det har det blivit mycket av. Nötpåsen har jag fortfarande kvar.
Denna lilla shop ligger nere vid stranden och här har jag ätit frukttallrik till frukost och även druckit några fruktdrinkar.
Sola och bada
Khao lak är pensionärernas och barnfamiljernas resort, men det har funkat väldigt bra att börja här. Skönt med avkoppling och lugn.
Om kvällarna är det så vackert.
Här kan man sitta och bara titta..
Lyxfrukost med kaffe!!
Vi hade en fantastisk vy att skåda när vi åt på denna restaurang nere vid havet
Kokosnötsdrink i en kokosnöt
Fina Emelie
Lite matt och trött i värmen
Galet gott med kyckling with peppar and garlic
Härligt och underbart
Den lokala marknaden
Rida elefant
Få äta massa olika thairätter var fantastiskt, vilken smakupplevelse
Paddla (eller åka, hade en chaufför) kanot i regn, men det var lika kul för det! Något kallt kanske.
Fantastiska vyer att skåda..
Gatan i Khao Lak
Gårdagens middag, kyckling och jordnötsås!!
 
Vid den här tiden hoppas jag att jag är framme i Ao nang. Vi hörs igen nöt jag har wifi tillgång, puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sophia Bergman

Hej! Sophia heter jag, är 23 år och kommer från Norrköping. Jag pluggar till ämneslärare på LiU och jobbar som gruppträningsinstruktör. Mitt största intresse är fotboll och jag spelar i Smedby AIS. Jag älskar att resa och se mig om i världen, lång som kort resa finns det alltid något fint att upptäcka! 2013 reste jag jorden runt och sommaren 2016 är det dags för tågluff i Europa! Jag spenderar mycket tid med vänner och familj, dricker massa kaffe och försöker att njuta av livet så mycket jag kan! Jag är en glad tjej som brinner för mycket och drömmer om att åstadkomma något stort, att göra något för andra! <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela