Sophia Bergman

Första dagarna i NY

Publicerad 2013-06-02 01:47:56 i Backpacking 2013,

God kväll!
Okej så efter San Francisco så stannade vi i Bishop en natt. Där campade vi verkligen i skogen. Vi åkte till en fin restaurang med jättefin utsikt över stilla havet och åt vår sista måltid tillsammans.

Dagen därpå åkte vi tillbaka mot LA och när vi var framme vid hotellet som jag sov en natt på, sa vi hej då till varandra. Det var 2 riktiga fina och roliga veckor, de gick alldeles för fort men så mycket vi hann uppleva! Jag träffade 13 fantastiska människor och en del nya vänner bland dom som jag absolut kommer hålla kontakt med.

Vid 04.20 åkte jag till flygplatsen den 30e och jag var framme på mitt hotell i New York ca kl 18. Vid kl 20 sov jag enda fram till tio dagen efter.

Den 31e gjorde jag all tänkbar sightseeing. Jag började med att åka färja och se Frihetsgudinnan, Manhattan skyline och Brooklyn Bridge. Efteråt åkte jag till Ground Zero och såg även det nya One World Trade Center. Jag fortsatte till Grand central station, New York public library vilket var jättefint, sedan gick jag till St Patricks Cathedral den var sjukt stor och fin, jag åkte upp i Rockefeller Center och fick riktigt fina bilder över Manhattan, Times Square och innan jag gick hem och sov så gick jag till Washington Square Park som ligger nära där jag bor på Lower Manhattan.

Jag klämde in allt jag kunde på en och samma dag, hade ju i vilket fall som helst massa tid så bara att köra på.

Idag åt jag frukost på Starbucks (kommer göra det varje dag..) och sedan gick jag runt i Central Park i flera timmar. Vilken härlig park med massa människor och natur. Imorgon blir det återbesök och denna gång ska jag inte glömma min sarong för jag tänker sola. Lunch idag åt jag på Café Metro, en riktigt god sallad. Jag har varit inne på Bloomingdales, Urban Outfitters och Macy's. Har inte köpt något idag men ska tillbaka har jag tänkt så vi får se hur det blir. Hittade en väldigt fin klocka på UO.

Imorgon hoppas jag att jag får med mig Anne och Gaby som var med mig på Västkusten för de är också i NY nu. På kvällen ska jag äta middag med Sabrina och Johanna som jag träffade i min tourgroup i Asien!!

Jag är så sjukt trött nu så ska nog röra mig hemåt om en stund och ladda för en ny dag imorgon. Älskade New York...

Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sophia Bergman

Hej! Sophia heter jag, är 23 år och kommer från Norrköping. Jag pluggar till ämneslärare på LiU och jobbar som gruppträningsinstruktör. Mitt största intresse är fotboll och jag spelar i Smedby AIS. Jag älskar att resa och se mig om i världen, lång som kort resa finns det alltid något fint att upptäcka! 2013 reste jag jorden runt och sommaren 2016 är det dags för tågluff i Europa! Jag spenderar mycket tid med vänner och familj, dricker massa kaffe och försöker att njuta av livet så mycket jag kan! Jag är en glad tjej som brinner för mycket och drömmer om att åstadkomma något stort, att göra något för andra! <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela