Sophia Bergman

Kuala Lumpur

Publicerad 2013-03-18 10:42:36 i Backpacking 2013,

God dag!
Jag tar mig tid att skriva medans jag sitter i minibussen på väg till Kuala Lumpur.

Den här resan på 2 veckor bara rullar på och det är bara 5 dagar kvar med gänget. Jag gillar våran grupp, jag var skeptisk till en början men vi har så roligt tillsammans och den här turen är en fantastisk upplevelse. Jag har nog fått en del vänner för livet här och just nu sover dom alla.

Johanna och Sabrina från Tyskland, jättefina tjejer, Becca min galna roomie och fina Dee från England. Det är dom jag har kommit närmast, sen har vi många fler underbara människor i gruppen såklart!!

Vi har nu varit i Bangkok, Koh Phangan, Koh Samui, någon stans, Penang, Cameron Highlands och snart KL. I KL ska vi vara i 2 nätter, har hört att shoppingen är kanon där och sen vill vi få till en beachdag så vi kan bättra på färgen. Efter KL blir det en natt i Melaka och sedan avslutning en natt i Singapore. Jag har en till natt i Singapore och sedan flyger jag till Australien.

Nu är jag 7 h före er där hemma och mer blir det.

Jag är så glad att jag valde den här äventyrsresan, den har gett mig så mycket. Just nu vill jag aldrig komma hem till Sverige. Så om alla mina vänner och familj kommer hit, så skulle jag kunna leva på resandefot hela livet.

Äventyrsresan bokade jag via Kilroy Travels, som det mesta jag har gjort och ska göra men den här trippen "Bangkok to Singapore on a shoestring" är från G Adventures. Det är ett engelskt företag och det är därför typ alla är från England.

Jag är glad över att ha bokat mycket genom Kilroy men nästa gång jag reser, om jag gör en sån här resa igen så tar jag nog bara flygbiljetter och bokar resten själv.

Jag hade gärna rest i typ ett helt år istället, börjar känna att mina fyra månader tickar iväg. Men har roliga saker att se fram emot hemma så det får väl räcka..

Här om natten drömde jag att jag träffade min pappa, jag är pappasflicka och fick världens största kram det var underbart. Jag saknar dig pappa. Saknar hela min familj men pappa har inte FB så pratar alltid med mamma, Moa och Emelie <3.

Natten efter drömde jag att jag kom hem och mina kusiner kom springandes emot mig och kramade mig, jag saknar er mina små älsklingar! Ni är dom bästa barnen i hela världen.

Stor kram till resten av min släkt också, ni är bäst bäst bäst, älskar er så mycket.

Jag hoppas alla på jobbet mår bra också. Haha alla är impade av att jag jobbar där, det gillar jag. "Are you making the food too?!?!" Haha, sköna. Ser fram emot att servera folk milkeshake i sommar och maskinen går sönder hela tiden, det bara är så.

Har jag sagt att dom kollar mig Sweden och Swedish, i vilket fall, jag diggar det. Är stolt svenebanan. När vi var på en te-farm igår så hade tydligen en svensk varit ägare till den ett tag och då säger alla "Sweden have you owned this?" Älskade människor.

Har varit iväg exakt 6 veckor idag, knasigt. Ja nu är vi typ framme i KL så detta får räcka för nu. Puss och kram!

Update: har nu landat på hotellet efter en shoppingrunda, love. Heading out for dinner soon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sophia Bergman

Hej! Sophia heter jag, är 23 år och kommer från Norrköping. Jag pluggar till ämneslärare på LiU och jobbar som gruppträningsinstruktör. Mitt största intresse är fotboll och jag spelar i Smedby AIS. Jag älskar att resa och se mig om i världen, lång som kort resa finns det alltid något fint att upptäcka! 2013 reste jag jorden runt och sommaren 2016 är det dags för tågluff i Europa! Jag spenderar mycket tid med vänner och familj, dricker massa kaffe och försöker att njuta av livet så mycket jag kan! Jag är en glad tjej som brinner för mycket och drömmer om att åstadkomma något stort, att göra något för andra! <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela