Sophia Bergman

Magnetic Island, Whitsundays, Arlie beach

Publicerad 2013-03-29 08:59:00 i Backpacking 2013,

Hej!!
Ja nu ska jag skriva en del här. Åkte till Townsville här om dagen och nu har jag fattat vad mitt OZ experience busspass innebär. Innan man åker till staden så har man världens skönaste guide som berättar om saker och aktiviteter och så gjorde vi saker på vägen.

Vi åkte upp till den högsta viewpointen utanför Cairns, badade i en sjö och åt BBQ frukost och badade i ett vattenfall som har varit med i en reklam för Herball essences (orkar inte kolla om jag stavade det rätt, ni vet schampot i alla fall). Roliga saker och så åt vi lunch i en stekig varm liten stad innan vi nådde Townsville.

Min guide bokade in mig på samma hostel som de andra och vi åkte färga ut på Magnetic Island där vi bodde på Base. Sjukt nice läge och jag hade en skön visit där även om det bara var en natt. Det hände inte så mycket men om man vill chilla så är det fett.

Jag åkte vidare med samma guide dagen efter och då stannade vi vid aligator creek, en sjukt fin sjö och badade innan vi åkte till Arlie Beach där jag är nu.

Jag kom hit i förrgår, gick ut och käkade på kvällen och träffade sköna människor, sa hejdå till min guide. Igår åkte jag ut med en stor segelbåt, Hammer mot Whitsundays med massa härliga människor. Träffade på Sofia och Ebba från Sthlm, supergulliga tjejer.

Vi seglade i alla fall massor, har chillat, ätit sjukt god mat, umgåtts, snorklat och mycket fantastiska grejer. Så underbart!! Alla borde göra det!!! Ikväll ska vi träffa alla lite senare för efterfest typ men det är ju långfredag så det är typ stängt överallt om man vill dricka alkohol..

Ska möta upp Sofia och Ebba strax och käka middag.

Satt och väntade på att hämta mitt bagage förut och vem kommer inte gående då så man blev helt jävla skit glad?! Jo Bobo (Johanna Sjöström) !! Fan vad roligt att ses och vi bor på samma ställe just nu så vi ses nog också senare!! Åh härligt att träffa vänner hemifrån. Vi har chattar lite om att båda skulle hit men trodde vi skulle missa varandra så det var en fin överraskning att ses!!!

Jag ska försöka få in mina bilder på FB så snart jag kan, har bara internet till telefonen och har inte tid att fixa det just nu. Har i alla fall massa kul att visa!!!!

Puss o kram, håll utkik för otroliga bilder från min Whitsundays tur!!

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sophia Bergman

Hej! Sophia heter jag, är 23 år och kommer från Norrköping. Jag pluggar till ämneslärare på LiU och jobbar som gruppträningsinstruktör. Mitt största intresse är fotboll och jag spelar i Smedby AIS. Jag älskar att resa och se mig om i världen, lång som kort resa finns det alltid något fint att upptäcka! 2013 reste jag jorden runt och sommaren 2016 är det dags för tågluff i Europa! Jag spenderar mycket tid med vänner och familj, dricker massa kaffe och försöker att njuta av livet så mycket jag kan! Jag är en glad tjej som brinner för mycket och drömmer om att åstadkomma något stort, att göra något för andra! <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela