Sophia Bergman

Bye New Zeeland

Publicerad 2013-05-14 22:30:33 i Backpacking 2013,

Hejsan hejsan!
Idag är det min sista dag här på Nya Zeeland. Jag har haft en underbar tid här, hade aldrig kunnat drömma om att jag skulle älska det här landet så mycket. Med sitt slående landskap och alla aktiviteter som finns här så kan det aldrig bli tråkigt.

Att jag hade ett Kiwi experience busspass var det ultimata för att hinna se mycket, bli guidad, få hjälp att boka alla aktiviteter och hostel. Man blir ett gäng som reser tillsammans på bussen och det är väldigt roligt. Man träffar många nya vänner från världens hörn (Skandinavien och Tyskland typ).

Att ha få gå i Mordor, sett Mount Doom, varit i Hobbition, hoppat fallskärm, bungyjump, Canyon swing, gräva en Hotpol, se valar, delfiner och sälar i mängder, + att bara sitta i bussen och se allt, är fantastiskt. Kiwi tar med dig till ställen på vägen som du aldrig skulle hitta själv!

Jag vill redan åka tillbaka hit, 1 månad var alldeles för kort. 1 år är mer lagom att spendera här. Men det finns mycket i världen jag vill se så det tar bog några år innan jag återvänder. Men jag skulle gärna bo och jobba i Queenstown ett helt år, det skulle vara grymt.

Jag hittade ett land som var vackrare än Sverige men inte bättre, älskar mitt hemland och är stolt Svensk.

Ikväll flyger jag kl 21.30 till LA, 13 h senare är jag framme kl 14.45 den 15e maj. Det är alltså samma dag jag ska leva igen, sjukt coolt sjukt häftigt.

Ni får ha det galet bra så hörs vi på andra sidan Atlanten nästa gång!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sophia Bergman

Hej! Sophia heter jag, är 23 år och kommer från Norrköping. Jag pluggar till ämneslärare på LiU och jobbar som gruppträningsinstruktör. Mitt största intresse är fotboll och jag spelar i Smedby AIS. Jag älskar att resa och se mig om i världen, lång som kort resa finns det alltid något fint att upptäcka! 2013 reste jag jorden runt och sommaren 2016 är det dags för tågluff i Europa! Jag spenderar mycket tid med vänner och familj, dricker massa kaffe och försöker att njuta av livet så mycket jag kan! Jag är en glad tjej som brinner för mycket och drömmer om att åstadkomma något stort, att göra något för andra! <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela