Sophia Bergman

San Diego Colorado River Grand Canyon

Publicerad 2013-05-21 03:42:16 i Backpacking 2013,

Hej hej!!
För 3 dagar sedan åkte jag iväg med 12 andra och vår guide. Vårt lilla gäng har redan kommit varandra nära och det är så kul. Jag hänger mestadels med en tjej från Norge och 2 från Danmark men för det mesta är alla ändå tillsammans.

Dagen vi mötes så åkte vi till Walk Of Fame och grabbade en kaffe på Starbucks, tog kort med rollfigurer och fotade oss med stjärnor. Det var riktigt häftigt! Det är sjukt många stjärnor... Efteråt åkte vi för att få en närmare titt på Hollywood skylten och knäppte några bilder där. Vi började sedan vår resa ner mot San Diego.

När vi kom fram till San Diego så började vi sätta upp våra tält, för detta är till 9 nätters del en camping trip! Det var mysigt och sedan lagade vi mat i campet. Jag tycker det är roligt att campa och vi kommer varandra ännu närmare på så sätt. De flesta sover 2 i varje tält men vi delar på 3. Jag sov riktigt illa första natten, låg på en sten och i nedförsbacke så jag rulla typ på de andra, men men 3 h sov jag nog!

Morgonen där på så åkte vi allihopa och handlade mat som vi lagar gemensamt varje dag, det tog ett tag kan man säga. Efteråt åkte vi till Balboa Park, en park med muséer och olika trädgårdar. Efter 2 h i parken så gick jag, Heidi och Sam till Yogurtland och var som barn. Vi smakade alla smaker och sedan gjorde vi i ordning våra Frozen Yoghurt "glassar". Vi gick och satte oss i Hamnen och ca 2 h senare efter väldigt mycket strul med att vår förare skulle hitta oss så åkte vi tillbaka till campet. Jag grabbade ihop mina saker och sedan kom min vän Esra och hämtade mig.

Jag lärde känna Esra under min gymnasietid när hon var min engelskalärare, nu är hon gift med en man från USA och bor i San Diego. Hon hämtade i alla fall upp mig så åkte vi hem till henne ca 5 minuter därifrån. På direkten tog vi cyklarna och åkte längs stranden, riktigt härligt! Vi gick ut på Piren på Pacific Beach och gick in i en härlig butik. Vi cyklade tillbaka en bit och satte oss på en bar/restaurang och drack cider och delade på ett snack. Sedan cyklade vi hemåt och tog bilen till en jättefin shoppinggalleria där man gör utomhus, men det tänker man inte ens på. Jag köpte ett par sjukt snygga låga converse och spenderade väldigt mycket pengar på Victoria Secrete. Vi tog en kaffe på Starbucks och sedan åkte vi och handlade. Väl hemma hos Esra igen så duschade jag medans hon tvättade åt mig (världens snällaste, tack!) och sedan åt vi kycklingsallad. Jag satt upp till halv två för att ladda upp bilder på FB och sedan sov vi. Japp jag slapp tälta en natt, så sjukt skönt! Madrassen formade sig tom efter kroppen, sån vill jag ha!!! På morgonen åt jag världens bästa frukost (det jag alltid äter hemma) naturell yoghurt, hallon, nötter och en kopp kaffe!! Efter en grym start på denna dag så skjutsade Esra mig tillbaka till gänget. Tack för en fin fin eftermiddag och kväll!

Tillbaka på camp så packade vi ihop alla tält och väskor med mera i vår trailer och sedan var vi på banan.

Colorado River var vårt nästa stopp. Vi reste en riktigt het och solig dag. När vi kom fram drog vi på oss badkläder och körde bollspel i vattnet. Låg och solade en stund och på kvällen gick vi och åt på restaurang. Eftersom det var en riktigt varm dag så sov vi under stjärnorna. Det var helt underbart, så fint och härligt.

Nu är vi i Grand Canyon sen 2 dagar tillbaka. När vi kom hit fick alla ta på sig ögonbindel och gå på led mot Gran Canyon. När vi sedan stod där tillsammans och tog av oss ögonbindel var det så mäktigt att se!!! Det är så sjukt stort och riktigt häftigt. Vi tog en rundtur med buss, gick en bit och tittade från olika utkiksplatser. Vi tog sjukt mycket foton. På kvällen åt vi mat, gjorde Smoores för första gången i mitt liv (sjukt amerikanskt) och sedan värmde vi oss vid elden ett tag innan vi gick och la oss.

Under natten sov jag inte en minut. Min sovsäck funkar till minst 16 plusgrader och under natten var det minus 3. Jag gick in i vår van kl 2 men det var också svinkallt. Kl 4.45 åkte vi och såg soluppgången, sjukt fint!!! När vi kom tillbaka kl 6 så sov vi ett gäng i värmen i vanen till 8. Idag har jag gott på hajk ner i Grand Canyon, lätt att gå ner och lite svettigare att gå upp men vi gick upp på 30 minuter och nedvägen tog 1,5 h haha. Det togs väldigt mycket foton!! Tillbaka på camp idag åt vi riktigt god Chili con carne och nu drar vi snart och ser solnedgången!

Imorgon drar vi till Vegas!!! Partybuss och bo på hotell wuhu!!

Inatt ska vi sova ett par i vanen, hoppas det blir bättre än förra natten.. Värme på? Inget batteri dagen därpå? B I T . I H O P.
Xx

Kommentarer

Postat av: Storasyster

Publicerad 2013-05-21 10:49:26

Fan vad du verkar ha det kul ;D vilka upplevelser du har fått varit med om bästa du! Love you <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sophia Bergman

Hej! Sophia heter jag, är 23 år och kommer från Norrköping. Jag pluggar till ämneslärare på LiU och jobbar som gruppträningsinstruktör. Mitt största intresse är fotboll och jag spelar i Smedby AIS. Jag älskar att resa och se mig om i världen, lång som kort resa finns det alltid något fint att upptäcka! 2013 reste jag jorden runt och sommaren 2016 är det dags för tågluff i Europa! Jag spenderar mycket tid med vänner och familj, dricker massa kaffe och försöker att njuta av livet så mycket jag kan! Jag är en glad tjej som brinner för mycket och drömmer om att åstadkomma något stort, att göra något för andra! <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela