Sophia Bergman

Chester day 11-12

Publicerad 2015-11-06 14:39:07 i Bilder - Dagbok, Bilder - Resor,

Hej!
Nu är vi inne på sista dagen här i Chester. Under förmiddagen har vi haft presentationer på 30 minuter inför hela klassen med de man hade praktik ihop med. Nu är vi tillbaka efter lunch och jag kan luta mig tillbaka och bara lyssna eftersom jag avklarade mitt innan lunchen.

Igår var vår sista dag på praktiken och efter en heldag i skolan satte vi under 1,5 timma ihop vår presentation för idag. Det blev snabbt kväll och jag stannade på rummet och läste ut min andra bok. Det känna så skönt att ha läst ut både Jane Eyre och Stolthet & fördom under resan.

Idag ska vi vara klara här på universitetet vid klockan tre och sedan ska vi ta en avskedsfika på Starbucks, packa klart våra väskor och sedan gå ut och äta. Vi aka njuta av sista eftermiddagen/kvällen eftersom vi redan 6.13 imorgon tar tåget mot flygplatsen. Helt plötsligt är sista dagen här och jag ska åka hem imorgon. Jag har längtat så mycket efter denna dag men som alltid när man reser är det tråkigt att lämna en plats som man tycker är fin.

Jag rekommenderar verkligen den som vill lära sig mer om Englands historia att åka hit till Chester. De har bevarat så extremt mycket genom tiden och som sagt tidigare är det en av Englands äldst städer. Det känns som att man har fått ta del av riktig engelsk kultur här om man jämför med en weekend resa till London, vilket var det enda jag gjort här tidigare.

Nästa inlägg lär bli när jag är hemma igen, fyllt med bilder. Vi landar 13.10 på Arlanda så jag hoppas på att vara hemma i Norrköping igen under senare eftermiddagen.

Ha det gött!
Nu ska jag lyssna vidare på mina kamrater.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sophia Bergman

Hej! Sophia heter jag, är 23 år och kommer från Norrköping. Jag pluggar till ämneslärare på LiU och jobbar som gruppträningsinstruktör. Mitt största intresse är fotboll och jag spelar i Smedby AIS. Jag älskar att resa och se mig om i världen, lång som kort resa finns det alltid något fint att upptäcka! 2013 reste jag jorden runt och sommaren 2016 är det dags för tågluff i Europa! Jag spenderar mycket tid med vänner och familj, dricker massa kaffe och försöker att njuta av livet så mycket jag kan! Jag är en glad tjej som brinner för mycket och drömmer om att åstadkomma något stort, att göra något för andra! <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela