Sophia Bergman

Chester day 7-10

Publicerad 2015-11-04 20:14:24 i Bilder - Dagbok, Bilder - Resor,

Hej hej!
I söndag var det läsardag, blev klar med ena boken till nästa litteratur seminarium och nu är jag strax klar med nästa. Annars tog vi en sväng till Starbucks och fikade och hade en riktigt lugn dag. I måndags påbörjade vi praktik på engelska skolor och det var intressant att se hur de jobbar här. Det hade dock räckt med en dag för nu har det varit samma sak måndag, tisdag och onsdag. Åter praktik imorgon och det suger musten ur mig. Vi gör ju inget annat än tittar på.

Vi har gått till Starbucks varje kväll denna vecka och myst. Nu kom jag just hem därifrån och ska ta och läsa min bok lite innan det blir dusch och sedan läggdags.

Alla längtar hem och ingen vill vara kvar här nu.. Känna ju nästan hemskt att det är så men vi måste vara kvar. Saknar mina vänner och familjen så himla mycket nu. Vill hem till min vardag. Vill hem till min stad. Vill hem till min vanliga mat. Vill hem till allt som jag inte har här. Vill hem till lugnet och bara vara hemma och slappa. För en stund i alla fall, känner mig själv och vet att jag blir rastlös men seriöst, att få vara ifred i en timma i alla fall. Ska uppskatta mitt liv hemma så mycket när jag kommer hem. Men tills dess de sista 2 hela dagarna ska jag njuta av kvällar på Starbucks.

Det var ett positivt inlägg.. Snart är jag hemma igen och alla kära där hemma jag längtar så <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sophia Bergman

Hej! Sophia heter jag, är 23 år och kommer från Norrköping. Jag pluggar till ämneslärare på LiU och jobbar som gruppträningsinstruktör. Mitt största intresse är fotboll och jag spelar i Smedby AIS. Jag älskar att resa och se mig om i världen, lång som kort resa finns det alltid något fint att upptäcka! 2013 reste jag jorden runt och sommaren 2016 är det dags för tågluff i Europa! Jag spenderar mycket tid med vänner och familj, dricker massa kaffe och försöker att njuta av livet så mycket jag kan! Jag är en glad tjej som brinner för mycket och drömmer om att åstadkomma något stort, att göra något för andra! <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela