Sophia Bergman

Även när man reser blir man sjuk

Publicerad 2013-03-06 09:35:27 i Backpacking 2013,

Hejsan!
Jag ligger inne i min säng och har gjort hela dagen medan de andra åkte ut till Koh Bon med Longtail boat.

Jag har haft migrän i några dagar, sjukt ont i huvudet och ögonen. I förrgår och igår hade jag feber så inatt sov jag med linne, cardigan, långkjol och strumpor under täcket. Min AC och fläkt får inte vara på för då fryser jag ju ihjäl. Trodde jag skulle svettas när jag vaknade imorse men nej det var lagom varmt...

Jag sov fram till 14.30 och nu har jag ätit några skedar yoghurt. Ska kolla om jag kan se något på TV4 play och sen sova mer.

Ikväll när det är mörkt ska jag nog kunna ta mig ut och äta i alla fall.

Annars har vi solat och badat om dagarna. Mitt bröst är sönderbränt så mycket bada och bara sola rygg. Igår med 1 Ipren och 2 Alvedon intaget så åkte vi till Patong och Bangla Road. Häftigt att se men jag tyckte det var skabbigt, Phi Phi är så mycket böttre fest för ungdomar. Där emot hade de ett stort shoppingcenter som vi var inne i och det kliade i fingrarna!!!!! Shoppa åh.

På lördag åker jag till Bangkok och börjar min resa ner genom Malaysia och Singapore, den 23e flyger jag till Australien.

Ha det så bra, puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sophia Bergman

Hej! Sophia heter jag, är 23 år och kommer från Norrköping. Jag pluggar till ämneslärare på LiU och jobbar som gruppträningsinstruktör. Mitt största intresse är fotboll och jag spelar i Smedby AIS. Jag älskar att resa och se mig om i världen, lång som kort resa finns det alltid något fint att upptäcka! 2013 reste jag jorden runt och sommaren 2016 är det dags för tågluff i Europa! Jag spenderar mycket tid med vänner och familj, dricker massa kaffe och försöker att njuta av livet så mycket jag kan! Jag är en glad tjej som brinner för mycket och drömmer om att åstadkomma något stort, att göra något för andra! <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela