Sophia Bergman

Mot Australien

Publicerad 2013-03-23 13:45:46 i Backpacking 2013,

Hej!!
Igår tog vi en tur i Singapore Eye, en härlig upplevelse med otroliga vyer över staden. Under eftermiddagen gick vi med våra ryggsäckar i regnet till vårt hostel och blev dyngsura, kunde inte låta bli att tycka att det var kul haha. Under kvällen blev det indisk mat i området Little India.

Idag går vi runt i ett stort shopping center med alla butiker man kan tänka sig. Jag har räknat ut att om jag inte äter på X antal dagar så kommer jag ha Y mycket pengar när jag kommer till NY att shoppa för! Skämt osido så är det smärtsamt att inte kunna köpa något när man ser så mycket man vill ha. Jag ska spara undan så mycket som möjligt till NY.

Snart ska vi gå en bit hemåt, det är så lätt att hitta här i Singapore! Dags för lunch och vid 19.30 åker jag tillsammans med en vän från gruppen till flygplatsen. Våra flyg går samtidigt kl 22.20 men jag flyger till Darwin, Carins och han till Sydney, men han kanske också mellanlandar. Jag är framme ca 9 på morgonen i Australien.

Det ska bli skönt att lämna Asien för Australien, jag har haft mina ca 7 veckor här nu så 4 i Aussie blir fett! Folk som kan engelska riktigt bra och beachliv igen! Jag hoppas på många adrenalinkickar!!!!

Puss o kram vi hörs! Love ya!

Kommentarer

Postat av: Sara Björk

Publicerad 2013-03-23 14:14:10

Åh ha det så härligt i landet down under :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sophia Bergman

Hej! Sophia heter jag, är 23 år och kommer från Norrköping. Jag pluggar till ämneslärare på LiU och jobbar som gruppträningsinstruktör. Mitt största intresse är fotboll och jag spelar i Smedby AIS. Jag älskar att resa och se mig om i världen, lång som kort resa finns det alltid något fint att upptäcka! 2013 reste jag jorden runt och sommaren 2016 är det dags för tågluff i Europa! Jag spenderar mycket tid med vänner och familj, dricker massa kaffe och försöker att njuta av livet så mycket jag kan! Jag är en glad tjej som brinner för mycket och drömmer om att åstadkomma något stort, att göra något för andra! <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela