Sophia Bergman

Spot X - Mojo Surf

Publicerad 2013-04-15 09:12:00 i Backpacking 2013,

Hej hej kära ni!
Jag sitter och chillar på surfcamp på Spot X just nu och det är hur härligt som helst här. Living the dream with Mojo Surf!

5 dagar i Surfers Paradise blev det och vi avslutade med en utgång på Melbas. Nice klubb men inte min typ riktigt. Jag, Victoria och Mette åkte till Byron Bay och när vi kom dit var det strålande sol så vi drog till beachen som var jättefin och sola och badade. Vi träffade två svenska tjejer, Clara och Louise och på kvällen förfestade vi med dom + de engelska killarna de bodde med och hade väldigt roligt. Vi dansade sedan natten lång på Cheeky Monkey's och hade superkul!

Dagen därpå hörde jag regnet och sov ut för första gången på hur länge som helst och sedan blev det en dusch, frukost, gott kaffe, lite wifi tid, tacomiddag och sedan förfest och utgång igen. Denna gång hade vi riktigt roligt på Woody's och CoComanga!

Igår anlände jag hit till Spot X och Mojo Surf. Jag ska lära mig surfa på 5 dagar. Idag hade jag mina första två lektioner och jag stod i alla fall upp men bra gick det inte.. Jag hatar att vara dålig på saker så ville typ bara tjuta men våra instruktörer är så snälla och hjälper en, så de fick mig att skratta mellan tårarna. Imorgon är det nya tag!

Igår när vi kom hit så tog jag snabbt min kamera och fotade här, det är riktigt fint. På kvällen var det god mat och jag hängde med alla sköna partynissar här och spelade gitarr och sjöng i 2 timmar tills klockan var ett och då gick jag och la mig. Jag sov på bussen hit, 40 min innan middag och drack kaffe vid nio så var inte trött för att sova men idag är man lite mer utmattad av dagen.

Om 1,5 h är det mat och jag hörde någon säga nachos eller taco så det blir nice. Maten här är skit bra! Kvällen får vi se hur den blir men jag gillar den sköna atmosfären här med musik, en brasa, sjunga och bara prata men jag har hört att det kan vara värre med festandes här så vi får se hur kvällarna blir. Imorgon har vi vår surflektion 7-7.30 typ.. Yeayy!!

Hoppas ni mår bra där hemma nu ska jag dricka lite kaffe!! Puss och kram världens finaste vänner och familj!!! Det ska bli så fint att komma em till sommaren men just nu är jag ganska nöjd över att vara här ;)!

 

Kommentarer

Postat av: Ronja

Publicerad 2013-04-15 20:46:49

Vilket resebolag har du bokat din jorden runt biljett med? Och har det funkat bra? Ska göra liknande resa och är inne på att boka med kilroy just nu :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sophia Bergman

Hej! Sophia heter jag, är 23 år och kommer från Norrköping. Jag pluggar till ämneslärare på LiU och jobbar som gruppträningsinstruktör. Mitt största intresse är fotboll och jag spelar i Smedby AIS. Jag älskar att resa och se mig om i världen, lång som kort resa finns det alltid något fint att upptäcka! 2013 reste jag jorden runt och sommaren 2016 är det dags för tågluff i Europa! Jag spenderar mycket tid med vänner och familj, dricker massa kaffe och försöker att njuta av livet så mycket jag kan! Jag är en glad tjej som brinner för mycket och drömmer om att åstadkomma något stort, att göra något för andra! <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela