Sophia Bergman

Koh Lanta i nästan en dag

Publicerad 2013-02-25 06:38:15 i Backpacking 2013,

Hej hej!
Ja nu har det blivit lite ändrade planer. Vi åkte till Koh Lanta igår och jag sov i princip hela dagen och det har regnat massor och ska göra i flera dagar till. Jag och Emelie bestämde oss för att åka där ifrån idag redan och åka och hälsa på våra familjer. Jag är på väg till Phuket och Emelie till Khao Lak. Min första båt går tillbaka till Phi Phi, haha dags att festa igen, eller?! Haha. Byter båt till Phuket där.

Efter 8 partydagar på raden så har kroppen sagt sitt. Jag har ont i halsen, har värsta slemhostan, är snorig och inatt hade jag feberfrossa. Denna natt var en av de värsta i mitt liv, frysa massor, hosta hela tiden, svettas ihjäl osv..

Nu när jag är på väg till familjen så känns det ändå riktigt bra, jag längtade hem hur mycket som helst igår och hela natten men idag är det bra. Det ska bli skönt att känna sig omhändertagen och sen har jag ju så sjukt mycket att se fram emot så lite sjuk och lite regn är jag väl tuff nog att klara.

Jag ser fram emot solens återkomst här i Thailand. Idag har jag rest i exakt 3 veckor, det har gått väldigt fort och så roligt jag har haft! Jag har det så sjukt nice, vill inte vara någon annanstans på hela jorden just nu!!!!!

Puss och kram på er där hemma, min kära familj och mina underbara vänner ni betyder så mycket för mig <3. You make me strong!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sophia Bergman

Hej! Sophia heter jag, är 23 år och kommer från Norrköping. Jag pluggar till ämneslärare på LiU och jobbar som gruppträningsinstruktör. Mitt största intresse är fotboll och jag spelar i Smedby AIS. Jag älskar att resa och se mig om i världen, lång som kort resa finns det alltid något fint att upptäcka! 2013 reste jag jorden runt och sommaren 2016 är det dags för tågluff i Europa! Jag spenderar mycket tid med vänner och familj, dricker massa kaffe och försöker att njuta av livet så mycket jag kan! Jag är en glad tjej som brinner för mycket och drömmer om att åstadkomma något stort, att göra något för andra! <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela