Sophia Bergman

Min familj är bäst

Publicerad 2013-02-11 15:33:00 i Backpacking 2013,

God kväll!
Igår så låg vi på stranden och solade och det var en riktigt härlig dag. Jag fick kvällskaffe på McDonalds som gjorde hela min dag tror jag. Blev ny människa igen, kaffe och jag alltså åh.
 
På kliniken tvättade hon rent mina stygn och det såg bra ut. På sjukhuset betalade jag 670 baht var av doktorsavgiften var på 200 och igår skulle de ha 500 för att tvätta. Jag undrar hur mycket dom ska ha när jag ska ta bort stygnen..
 
Idag åkte Emelie till sin mormor och morfar som är på Koh Yao och vi möts upp i Krabi den 15e. Jag har solat en stund på stranden  idag men gick därifrån vid kl 16 för min rygg kändes bränd och jag fick vattenblåsor på flera ställen. 
 
Jag har bokat elefant och kanot tur till imorgon så det ska bli spännande och det blir bra för mig att skippa spolningen på stranden för en dag.
 
Den 13e och 14e får jag sola i skuggan och kl 8 den 15e åker jag till Krabi.
 
Idag har jag ätit riktig riktig Thaimat med en thailändsk tjej som jobbar här och det var sjukt gott. Kyckling, skaldjur, grönsaker, sött och sjukt starkt.
 
Nu har jag pratat med mamma och storasyster Emelie en stund, saknar min familj. Min familj är bäst i världen. Jag ska se vad min faster skriver nu, hon och hennes man Lasse ska åka ner hit och då vill jag träffa dom! Vi hörs, puss och kram.
 

Kommentarer

Postat av: Moa

Publicerad 2013-02-12 09:55:06

vi saknar dig massor <3

Svar: Älskar er!
Sophia Bergman

Postat av: Sara Björk

Publicerad 2013-02-12 17:07:07

Åh vad härligt =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sophia Bergman

Hej! Sophia heter jag, är 23 år och kommer från Norrköping. Jag pluggar till ämneslärare på LiU och jobbar som gruppträningsinstruktör. Mitt största intresse är fotboll och jag spelar i Smedby AIS. Jag älskar att resa och se mig om i världen, lång som kort resa finns det alltid något fint att upptäcka! 2013 reste jag jorden runt och sommaren 2016 är det dags för tågluff i Europa! Jag spenderar mycket tid med vänner och familj, dricker massa kaffe och försöker att njuta av livet så mycket jag kan! Jag är en glad tjej som brinner för mycket och drömmer om att åstadkomma något stort, att göra något för andra! <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela