Sophia Bergman

Going home

Publicerad 2013-06-05 16:05:55 i Backpacking 2013,

Hej!

Idag åker jag hem. Det känns konstigt, gick 4 månader så fort? Det känns skönt, slippa leva i en ryggsäck och ha sin egen säng. Det känns nödvändigt, pengarna tar slut. Det känns som en lättnad, äntligen kan jag äta rätt och träna massor igen. Det känns i hjärtat, jag ska få träffa min familj och mina vänner igen, äntligen. Det känns ledsamt, det blir som ett stort hej då till hur mitt liv såg ut i 4 månader. Det känns roligt, jag har fått så många nya vänner och jag har mycket roligt som väntar på mig hemma. Det känns bäst, jag gjorde det!!! Jag åkte iväg och förverkligade min dröm om att resa runt jorden. Jag är glad, lycklig och livet är ljuvligt. Nu vänder jag hemåt för nya mål och drömmar.

Jag kan knappt bärga mig över att känna doften från alla blommor och träd, höra svensk sommarmusik och njuta av både sol och regn under våra sommarmånader. Jag ska hem, hem till allt jag älskar och hem till Sverige. Jag är så galet stolt svensk! Åh spela fotboll igen, känna doften av gräs!!!! Jag är redo, jag tror att jag är redo för att komma hem..

Jag känner mig starkare i mig själv än någonsin förut. Jag vet vem jag är och jag vet vad som betyder något för mig. Jag vet vad jag ska bry mig om och vad jag ska skita i. Jag tror att anledningen till varför jag känner så är pga alla människor jag mött. Jag har varit mig själv hela tiden och jag har fått så många nya vänner genom det. Tack till alla fina människor jag mött, ni är fantastiska och jag är så glad att våra vägar korsade varandra.

Jag önskar att alla människor kunde ge mer kärlek. Jag vill att människor börjar fokusera mer på sig själva och slutar se ner på andra. Ni är som vackrast när ni ler så gör saker ni blir glada av.

Jag har växt som människa, jag märker det och jag tror jag kommer märka det mer och mer när jag varit hemma ett tag.

Jag började min resa i Thailand den 5e februari, det känns som evigheter sen. Det känns inte ena som att det var samma resa. Jag saknar Thailand väldigt mycket, jag hade så mycket kul där. Malaysia hade städer jag både gillade och ogillade. Cameron Highlands är absolut en av mina favoriter från den här resan. Marina Bay i Singapore på kvällstid, så vackert och romantiskt. Australien, åh mitt fina gäng jag mötte från Göteborg, Lovisa, Andreas, Victoria, Mette och så många mer, ni gjorde Australien så minnesvärd. Surf Camp som var så kul tills man hamnade på sjukhus, var väldigt trött på AU när jag åkte därifrån men det var bara pga att jag var sjuk, Australien hade hög puls och det var grymt. Nya Zeeland... Oh så vackert. Kiwi experience och alla nya fina vänner från den bussen, alla hostel vi var på och alla galna grejer vi gjorde tillsammans. Skydive, Bungyjump och Cannyon Swing. HOBBITION<3 Queenstown, världens bästa stad, där vill jag bo. USA allt här är stort, grymt och häftigt. Jag är imponerad och tagen med storm. Min fina tourgroup på västkusten, ni är bäst. Grand Cannyon så mäktigt. Las Vegas, så häftigt. Det var så fint att träffa Esra i San Diego också. Yosemite National Park, väldigt fint. New York City, Manhattan... I'm in love. Första gången jag såg Manhattan skyline från tåget, helt overkligt.. Samma sak med Frihetsgudinnan. Jag ryste så mycket båda gångerna. Åh.

Dags att säga hej då och Good Bye till Backpacking i 4 månader, nu ska jag bli Smedby bo för ett tag igen. Sverige och Norrköping här kommer jag.

Mamma och pappa när jag träffar er på flygplatsen så tror jag att nästan alla känslor kommer släppa och jag kommer gråta så mycket. Världens bästa föräldrar äntligen får jag krama er igen. Åh..

Sverige vi ses på din dag (nationaldagen) kl 7.15.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sophia Bergman

Hej! Sophia heter jag, är 23 år och kommer från Norrköping. Jag pluggar till ämneslärare på LiU och jobbar som gruppträningsinstruktör. Mitt största intresse är fotboll och jag spelar i Smedby AIS. Jag älskar att resa och se mig om i världen, lång som kort resa finns det alltid något fint att upptäcka! 2013 reste jag jorden runt och sommaren 2016 är det dags för tågluff i Europa! Jag spenderar mycket tid med vänner och familj, dricker massa kaffe och försöker att njuta av livet så mycket jag kan! Jag är en glad tjej som brinner för mycket och drömmer om att åstadkomma något stort, att göra något för andra! <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela