Sophia Bergman

Kaikoura

Publicerad 2013-05-12 08:47:37 i Backpacking 2013,

God kväll Nya Zeeland och God morgon Sverige!
Igår hade vi vår längsta bussresa här på NZ, från Queenstown till Christchurch. Den tog 6 h, inte speciellt långt om man jämför med avstånden i AU. På vägen till Christchurch stannade vi vid en sjö så man kunde se NZs högsta berg Mount Cook. Den platsen med skön framför var den vackraste jag någonsin sett. Det gick liksom inte att sätta ord på känslan man fick av att se vyn där. Under eftermiddagen i Christchurch så gick vi in i centrum men tyvärr var det tråkigt och ledsamt. För 2 år sedan var det en jordbävning där och fortfarande är det så mycket som inte är uppbyggt. Det ser ut som att det hända för några dagar sen typ.

Under kvällen blev det standard lunchen/middagen, knäcke med tonfisk. Senare gick jag ner till Lisa och Nikki (från Irland) i restaurangen och där satt vi hela kvällen och fler joinade. Sista kvällen för de 5 kvarstående från vår buss i Auckland. Nu är det bara jag och Martina från Österrike kvar.

Imorgon åker vi mot Wellington, jippie vi får åka färja igen! Dagen efter det blir det nattstopp i Taupo och sedan åker vi mot Auckland.

Men nu ska jag berätta vad jag har gjort idag. Jag är nu i Kaikoura och idag åkte vi ut med båt för att se valar. Vi såg två valar och det var så häftigt!! Jag fick massa fina kort, + att det var sol och klarblå himmel som gjorde det hela ännu bättre. Vi fick se valarna väldigt tidigt under vår 3 h färd så vi åkte och tittade på delfiner också. Jag tror seriöst vi såg ca 100 delfiner. Det var mäktigt att se valarna och att se så många delfiner var häftigt. En underbar och fantastisk dag här på NZ, men det är dom flesta.

Jag har landat upp sjukt mycket bilder på FB så bara in och titta på dom med er.

Igår fyllde världens bästa pappa år, nämligen min. Grattis pappa, 48 år! Älskar dig.

Puss och kram alla nära och kära!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sophia Bergman

Hej! Sophia heter jag, är 23 år och kommer från Norrköping. Jag pluggar till ämneslärare på LiU och jobbar som gruppträningsinstruktör. Mitt största intresse är fotboll och jag spelar i Smedby AIS. Jag älskar att resa och se mig om i världen, lång som kort resa finns det alltid något fint att upptäcka! 2013 reste jag jorden runt och sommaren 2016 är det dags för tågluff i Europa! Jag spenderar mycket tid med vänner och familj, dricker massa kaffe och försöker att njuta av livet så mycket jag kan! Jag är en glad tjej som brinner för mycket och drömmer om att åstadkomma något stort, att göra något för andra! <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela