Sophia Bergman

San Francisco

Publicerad 2013-05-28 11:18:33 i Backpacking 2013,

God Natt!
Jag kan inte riktigt skriva god kväll för kl är 2 här just nu. Jag skulle kunna skriva god morgon, här uttrycker man sig så på engelska "two in the morning", tycker det låter absolut skit konstigt. "Klockan två på morgonen.." föredrar nog "klockan två på natten", men men hur skulle det låta om vi översatte allt ord för ord. Svar: förjävligt, (ursäkta att jag svär men ibland behövs dom orden för att man ska uttrycka sig tillräckligt mycket).

Sedan Las Vegas så har jag varit i Bishop över en natt, riktigt mysig camping. Kall natt igen där jag och Alberte, min nya vän från Danmark låg vakna från kl 4 (på morgonen ;).. Men en bilresa till Yosemite Nationalpark värmde en, eller inte.. Jag var galet deprimerad och ledsen när vi åkte dit och en stund när vi var där. Jag oroade mig så mycket över att sova i tält igen att jag grät, jag kände att jag inte skulle klara det mer och jag var arg på mig själv för jag ville helst bara sitta och njuta av att se allt fint i Yosemite men det gick inte. Efter en stund kunde jag skratta bort det mesta när vi bestämde oss för att kolla hur mycket hotellet bredvid campingen kostade.

Hotell var för dyrt och vi sov återigen i vanen, vet ni vad? Jag sov så bra den natten. Natten till min födelsedag. Min födelsedag var så bra men jag tror jag droppar att dra den detaljrikt just nu. Vi gick på hike i Yosemite i alla fall och såg coola vattenfall och solade i solen en stund.

Igår åkte vi hit till San Francisco. Vi var på segling igår kväll på en riktigt lyxig båt, vi fick gratis dricka och tilltugg (förbetalt i vår resa så det kändes gratis), vi åkte runt Alcatraz och under Golden Gate Bridge. En fin seglingstur! Efteråt blev det en drink och några käkade, vi tänkte dra vidare men tröttheten kom och vi åkte hem. Massa sömn blev det.

Idag har vi sett SF, shoppat och haft en god middag på kvällen. Galen shopping idag men så roligt. Imorgon som sagt blir det tält och nu måste Sophia sova för hon är skit trött. (Bra att tala om för sig själv vad man ska göra, tecken på trötthet).

Snart är jag hemma, känns som helt rätt tidpunkt och jag längtar som en tok efter att träna men det känns också helt sjukt konstigt. Jag kan inte sätta ord på det.

God natt god natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sophia Bergman

Hej! Sophia heter jag, är 23 år och kommer från Norrköping. Jag pluggar till ämneslärare på LiU och jobbar som gruppträningsinstruktör. Mitt största intresse är fotboll och jag spelar i Smedby AIS. Jag älskar att resa och se mig om i världen, lång som kort resa finns det alltid något fint att upptäcka! 2013 reste jag jorden runt och sommaren 2016 är det dags för tågluff i Europa! Jag spenderar mycket tid med vänner och familj, dricker massa kaffe och försöker att njuta av livet så mycket jag kan! Jag är en glad tjej som brinner för mycket och drömmer om att åstadkomma något stort, att göra något för andra! <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela