Sophia Bergman

Chester day 1

Publicerad 2015-10-27 21:32:02 i Bilder - Dagbok, Bilder - Resor,

Hej hej!
Nu har jag spenderat en hel dag i Chester och den har varit så bra! Chester är väldigt mysigt och idylliskt. Byggnaderna har en fantastisk arkitektur och det känns nästan inte verkligt. Det är som om det vore uppbyggt för en filminspelning.

Igår var en lång dag med en tågresa som började klockan 12.03 från Norrköping och vi kom fram till hotellet här i Chester vid ungefär klockan 21, efter flyget från Arlanda - Manchester och tåg från Manchester till Chester. Hotellet är bra även om vårt rum är trångt och litet. Långa stora gardiner med massiva mönster, lika så tyger på möbler och tapeter, heltäckningsmatta är givet och självklart även toasten, bönerna, ägg och bacon på fukostbuffén. Servicen under frukosten var superbra med servitörer som kom och serverade kaffe och te vid bordet, det kan jag stå ut med i 2 veckor..

Imorse tog vi en härlig promenad i solen genom en park och längs floden fram till Chester University (efter att ha gått vilse och till slut följt en tjej som skulle dit). Där hade vi en väldigt givande föreläsning om historier och hur böcker, filmer och andra typer av historier har format våra liv. Så bra, tänkvärt och energigivande!!

Vi åt lunch på trappen upp till universitetet och klockan två hade vi en genomgång av deras bibliotek, vilket tog 10 minuter och var väl helt onödigt egentligen.. Vi är just nu på en mindre del av Chester University där alla som läser pedagogik studerar och även sjuksköterskor. Någon dag kanske vi går till huvud-campus. Tror det är finare och äldre än där vi håller till nu. Är dock väldigt tacksam över läget! Ca 15 minuters promenad från hotellet och 10 minuter till centrum. Vårt hotell ligger väldigt centralt och bra med en stunds promenad till det mesta, 100 meter ifrån tågstation!

Under eftermiddagen strosade vi runt till en början och fotade massor. Vi gick uppe på en hög mur som omringade citykärnan och kunde se många vackra vyer. Vi gick sedan ner på huvudgatan och gick in i massa butiker. Jag köpte en poncho på Topshop som det bokstavligt talet stod mitt namn på.. Den var så fin! Julkänslan är redan på gång här med lampor, julkort och presenter av olika slag.

Jag mår toppen och njuter av att vara här. Nu ska jag sova, benen är trötta efter ca 1 mils promenad idag. Imorgon är det skola 10-12.30 och guidad historisk rundtur kl14-17, så blir mycket gå imorgon också. Vi hörs, natti natti :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sophia Bergman

Hej! Sophia heter jag, är 23 år och kommer från Norrköping. Jag pluggar till ämneslärare på LiU och jobbar som gruppträningsinstruktör. Mitt största intresse är fotboll och jag spelar i Smedby AIS. Jag älskar att resa och se mig om i världen, lång som kort resa finns det alltid något fint att upptäcka! 2013 reste jag jorden runt och sommaren 2016 är det dags för tågluff i Europa! Jag spenderar mycket tid med vänner och familj, dricker massa kaffe och försöker att njuta av livet så mycket jag kan! Jag är en glad tjej som brinner för mycket och drömmer om att åstadkomma något stort, att göra något för andra! <3