Sophia Bergman

Bye 2015 - Blicken framåt

Publicerad 2015-12-31 01:46:24 i Allmänt,

När man faktiskt har en blogg och känner att man har lite att få ur sig, dvs det ryms inte i en status på Twitter utan jag skriver flera stycken och tänker att "shitt" folk måste tro att jag inte har något liv osv då skriver jag här. Eller som just nu när jag ska sova men har tusen saker jag tänker på, okej inte tusen men ett par saker. Ligger och asgarvar åt klipp, texter och bilder på Twitter för mig själv och vill liksom dela min magkramp med någon. Kan inte ens sluta skratta och det måste ha med någon form av överenergi att göra. Nytt år om inte alls lång tid, tack o lov. Bort med 2015, helt ärligt ett av de sämsta åren jag kommer minnas i mitt liv. Klart det bjöd på ett par bra saker men nja, tack och hej liksom. 2016 känns bra och vi får se hur det blir, väntar på ett kanon år. 2013 senast var mitt bästa år, reste jorden runt och fick jobbet jag ville ha osv. Livet flöt på. Jag hoppas det kommer flyta på under 2016, skulle vara skönt som omväxling från detta trög stakade år. Okej nu lät jag väldigt negativ.. Perspektiv. Jag mår bra och mina nära och kära mår bra, det är det absolut viktigaste. Ett känslosamt år.

Varje gång jag söker efter ett lugn i mig och när jag känner att jag måste bort och känna mig fri så ser jag alltid samma bild framför mig. Den 6e februari 2013 en eftermiddag på stranden i Khao Lak. Jag satt där på sanden och blickade ut över vattnet, himlen skiftade i ljusrosa och lila toner och jag tänkte att det är nu allt börjar, nu kan jag andas. Jag var lycklig.

"Våga vara dig själv och gå din egen väg, det kommer göra dig lycklig" det skrev jag här på bloggen under min resa och något så bra har jag nog inte sagt till mig själv sen dess. Det funkade.

Våra handlingar styrs av våra tankar. Jag är glad och jag vill vara lycklig, jag vet vad som gör mig lycklig, det ska jag fokusera på. Och den som känner mig vet att det ekar fotboll i huvudet på mig nu haha. Fokuset när jag spelar, känslan att passa bollen, styrkan i kroppen när jag springer för att kämpa för mitt lag, allt utanför planen är oviktigt och allt handlar om att göra mitt bästa för det jag älskar, att spela fotboll. Jag har en stark passion för den sporten, att utöva den, att titta på den och känna lagkänslan. Världens bästa. Jag vet vad jag kan och bättre vill jag bli. Jag kommer alltid göra det yttersta och mitt bästa, det finns inget annat för mig. Älska fotboll.

God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sophia Bergman

Hej! Sophia heter jag, är 23 år och kommer från Norrköping. Jag pluggar till ämneslärare på LiU och jobbar som gruppträningsinstruktör. Mitt största intresse är fotboll och jag spelar i Smedby AIS. Jag älskar att resa och se mig om i världen, lång som kort resa finns det alltid något fint att upptäcka! 2013 reste jag jorden runt och sommaren 2016 är det dags för tågluff i Europa! Jag spenderar mycket tid med vänner och familj, dricker massa kaffe och försöker att njuta av livet så mycket jag kan! Jag är en glad tjej som brinner för mycket och drömmer om att åstadkomma något stort, att göra något för andra! <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela