Sophia Bergman

A day in Manchester, day 6

Publicerad 2015-11-01 12:32:10 i Bilder - Dagbok, Bilder - Resor,

Hej!
Igår vaknade vi, drack resorb, hoppade in i duschen, sminka & klädde på oss, åt frukost och sedan gick vi till tågstation. Vi köpte våra tågbiljetter och hoppade på tåget mot Manchester. Det var ett högt tempo när vi väl vakna för att gå till station vid 10.30. Sedan varade tågresan i 1,5 h så man hann med att chilla ett tag till innan det var dags för shopping i en betydligt större stad än Chester.

Framme i Manchester gick vi till ett (gissa tre gånger) Starbucks och tog en fika. Jag satt och lyssnade på när IFK Norrköping spelade mot Malmö för guldet. Det kändes ärligt förjävligt att inte vara i Malmö och se matchen live. Riktigt jobbigt. Det var, när matchen blåstes av, FANTASTISKT och UNDERBART, IFK Norrköping vann med 2-0 och vi är Svenska Mästare år 2015!!! Jag blev helt tagen, först helt hysteriskt glad och sedan stum. Ofattbart, tårögd och stolt gick jag och Lovisa vidare i Manchester och mitt leende fick många andra att le tillbaka. Jag gick runt med världens största flin haha.

Vår dag i Manchester var väldigt mysig, jag gillade staden och jag shoppade en hel del på Urban Outfitters. Den butiken var amazing och kommer alltid oavsett land vara min favorit!

När vi åter innan tågresan hem satt på stationen (på Starbucks, för att nyttja wi-fi) spelade jag upp film efter film på snapshat och hela flödet på FB handlade om IFK. Mina ögon tårades och min hemlängtan växte sig stor. Jag missade alltså att stå där live och gratta laget vid planen och även under kvällen/natten hemma i min älskade hemstad. Kommer jag ångra mig för alltid?!

Kvällen spenderades med film hemma på rummet efter att vi köpte lite mat och snacks på Tesco. Vid klockan 22 var vi både så trötta att vi släckte ner för att sova.

GRATTIS MITT ÄLSKADE IFK! Jag önskar att jag hade varit där. Ni är bäst <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sophia Bergman

Hej! Sophia heter jag, är 23 år och kommer från Norrköping. Jag pluggar till ämneslärare på LiU och jobbar som gruppträningsinstruktör. Mitt största intresse är fotboll och jag spelar i Smedby AIS. Jag älskar att resa och se mig om i världen, lång som kort resa finns det alltid något fint att upptäcka! 2013 reste jag jorden runt och sommaren 2016 är det dags för tågluff i Europa! Jag spenderar mycket tid med vänner och familj, dricker massa kaffe och försöker att njuta av livet så mycket jag kan! Jag är en glad tjej som brinner för mycket och drömmer om att åstadkomma något stort, att göra något för andra! <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela